1 Temmuz 2016 Cuma

Keçeden Basit Oyuncak Yapımı (Kaniş)

Merhaba arkadaşlar, hep yaptığı elişi faaliyetlerini fotoğraflayıp, bloglarını koyanlara özenirdim çünkü hep benim işime yararlardı.
Şimdi ben de o kategoride ilk adımımı attım. Elişi yaparken tripotumu kurup, adım adım fotoğrafladım. İlk denemem olduğu için, o kadar kaliteli olmamış olabilir, umarım anlaşılırdır.

Böyle olacak, tabi eğer benim kalıbımı kullanırsanız. Bildiğiniz oyuncak gibi içi dolu....



Öncelikle nasıl bir oyuncak yapacağımıza karar vermemiz gerekiyor. Ben de dün kaniş çizmeyi öğrendim. O yüzden kaniş istedim. Kalıp çıkarabilirsiniz ve ben de kendim çizip, kalıbını çıkardım siz de istediğiniz gibi yapabilirsiniz. İstediğiniz şeyin kalıbını da çıkarabilirsiniz.



Bunlar benim kalıplarım. İlk baş oturanı yaptım o yüzden fotoğraflar da oturana ait.



















İlk aşama olarak, istediğimiz renk keçeye, belli olan bir kalemle kalıbımızın dış çizgilerini çiziyoruz. İki defa. İsterseniz birini kalıbınızı ters tutarak çizebilirsiniz, böylece iki tarafında da çizgi olur. Ancak ben öyle yapmadım ve hata olduğunu sonra anladım :)) Yani birini ters çevirip çizmemiz gerekiyor. Ancak eğer ikisini de düz çizdiyseniz, problem değil, sonraki aşamalardan onu çözümünü de vereceğim.





Daha sonra kesiyoruz. Ben el dikişindeki becerilerime güvenmediğim için, biraz dikme payı bıraktım, diktikten sonra traşlayacağımız için eğer iyi dikiş dikebiliyorsanız, çizgiden de kesebilirsiniz.



Daha sonra iğne ipliğimizi hazırlıyoruz. Benim kanişimin şeklinden dolayı, içe çevrilmeyecek bu nedenle onunla aynı renkte olmasına dikkat ettim. Ama büyük bir şekliniz varsa, uyumlu olmasına gerek yok :))



Evet bu adımda
1)Eğer iki kanişinizi birbirine ters yani simetri kestiyseniz, ikisinin de çizgili kısmı dışarıda kalacak şekilde üst üste getirin.
2)Eğer iki kanişi aynı kestiyseniz, fotodaki gibi biri çizgili biri çizgisiz olacak şekilde üst üste getirin.
3)Eğer Ters çevrilecek bir şekilse, ikisini de boyasız kısmı üstte olacak şekilde üst üste getirin.



Daha sonra dikmeye başlayın ancak dikmeye asla kafasından başlamayın. Nedenini daha sonra söyleyeceğim. Ben bacaklarından başladım.





Bu adımda elimle
1) Eğer aynı kalıbı kullandıysak elimle işaret ettiğim yerde,
2) Eğer farklı bir kalıptaysak kafasında ya da herhangi bir boş olabilecek yerde (Bu boşluğu doldurmada kullanacağımızı dikkate alarak)
düğümleyin ve ipi kesin.



Daha sonra yine dikmeye başlayın ( Eğer aynı kalıbı kullandıysak elimle işaret ettiğim yerde, Eğer farklı bir kalıptaysak yaklaşık olarak aynı boşluğu bırakarak)



Ve başladığınız yere gelince, sıkıca düğümleyip dikişi bitirin ancak düğümü iyice sıkı yapın çünkü doldururken benim dikişim patladı, onarılıyor ancak moral bozuyor.



Daha sonrasında eğer benim gibi dikme payı bıraktıysanız traşlayın.



Bu şekilde oldu.








Bu adımda içini pamuk veya elyafla dolduruyoruz. Öğrendiğime göre normal oyuncaklarda elyaf kullanılıyormuş. Daha fosur fosur yapıyormuş daha yumuşak yapıyormuş. Pamuk ise sıkışarak, sadece kabarıklık veriyormuş. Ama evde elyaf olmadığı için ben ertesi gün babamın almasını beklemek istemedim ve pamukla doldurdum.



Ve sonuç bu. Daha bitmedi.



Ama tabii ki boş bıraktığımız kafasını (veya her nereyse) dikeceğiz.






Hala bitmiş değil.




Çizmediğimiz iç çizgilerini (Gözlerini, kulaklarını falan) çiziyoruz. Bunun için komik ama "cam boyası" kalemi kullandım. Evde buldum. Ama kumaş boyası tabii bu işin asıl uzmanı.



Ve hazırdır!!!


3 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika yine yapmışsın yapacağını İmran Kardeş

Amine İmran Tecimen dedi ki...

Sağolun kuzenler :)) yorumunuz için teşekkür ederiz selamlar

Unknown dedi ki...

A.S.